Guia del taller d’eines de presentació

1 Presentació

Des dels inicis dels anys noranta, la Fundació ”la Caixa” va impulsar les tecnologies de la informació i la comunicació com a plataforma privilegiada per contribuir a millorar la qualitat de vida de la gent gran. El Programa d’Informàtica i Comunicació ha fet ja un bon recorregut, amb dades evidents de l’encert de l’aposta.

En aquest període s’ha dotat amb ciberaules més de 605 centres de diferents llocs d’Espanya, i durant aquests deu anys més de 370.000 persones han rebut formació en diferents programes informàtics, algunes de les quals s’han incorporat després com a voluntaris d’informàtica i dinamitzadors de les CiberCaixa dels centres de gent gran.

Les més de 500 CiberCaixa dels centres de gent gran propis o en conveni amb altres institucions, repartits per la geografia espanyola, possibiliten que la gent gran ampliï la seva formació i desenvolupi una vida més activa i participativa gràcies a l’ús de les tecnologies de la informació.

La Guia del taller d’eines de presentació, que teniu a les mans, s’incorpora a la sèrie de publicacions que s’han editat i servirà com a material de suport en l’esmentat taller. Amb aquest nou taller es vol ajudar a crear presentacions de qualitat, amb text, so i imatges, per mostrar de forma atractiva les idees i els projectes.

Per aquest motiu, des del Programa de Gent Gran de la Fundació ”la Caixa” continuem apostant perquè la gent gran es desenvolupi personalment, se senti socialment útil, es relacioni amb altres persones, s’apropi a les generacions més joves i col·labori en la millora de les necessitats del seu entorn.

2 Pròleg

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és una institució pública d’educació superior i de recerca, especialitzada en els àmbits de l’arquitectura, les ciències i l’enginyeria i implicada en el desenvolupament tecnològic. La UPC fa una recerca de qualitat —reconeguda internacionalment— que, al seu torn, facilita la formació d’investigadors capaços d’enfrontar-se als nous reptes tecnològics. La UPC, per la seva elevada capacitat de transferència de tecnologia a la societat, és generadora de coneixement, recerca, innovació i desenvolupament tecnològic, especialment a Catalunya, Espanya i Europa.

L’any 1994, la Universitat Politècnica de Catalunya va crear la Fundació Politècnica de Catalunya per donar resposta a les necessitats de formació permanent en els àmbits tecnològics i de gestió. Des de la seva creació s’ha consolidat com un nexe entre la universitat i les empreses, per tal d’anticipar-se a les transformacions del nostre entorn econòmic i social. S’ha convertit en un centre d’excel·lència en la formació permanent, que integra el coneixement de les persones i incorpora les noves tecnologies de la informació i la comunicació en un marc competitiu i globalitzat.

La Fundació Politècnica de Catalunya, com a centre d’excel·lència tècnica i científica, ha participat en la realització d’aquesta Guia del taller d’eines de presentació tot validant-ne la qualitat dels continguts tecnològics, dins del projecte d’aproximació de les noves tecnologies a la gent gran que s’emmarca en l’acció social que Fundació ”la Caixa” porta a terme en el Programa de Gent Gran.

Finalment, des d’aquestes línies volem agrair a la Fundació ”la Caixa” i a totes les persones que participen en aquest programa la seva contribució per obrir i ampliar l’espectre de la formació de noves tecnologies en l’actual societat de la informació.